tisdag 10 september 2013

Kärleken passerade här en gång - Peo Bengtsson - Klart läsvärd





Författare: Peo Bengtsson
Titel: Kärleken passerade här en gång
Utkom : 2013
Förlag: Damm


Andra böcker jag läst av samma författare:
Inget



 

Baksidan:
Samuels tillvaro rämnar när Johanna avslöjar att hon har träffat en ny man. Beskedet kommer plötsligt, även om varningssignalerna har funnits där. Medan Johanna snabbt går vidare i sitt nya förhållande, står Samuel kvar i spillrorna av det liv som han trodde skulle vara för evigt.

Nu måste Samuel lära sig leva utan Johanna. Och hur blir det med barnen? Samuel försöker orientera sig i en obekant värld, där han är pappa ena veckan och hans nästa vecka ...vadå? Han upptäcker att han nästan helt saknar nära vänner. Dem har han slarvat bort under åren med Johanna. Men Theodor finns där, Samuels äldsta vän, som också har upplevt en svår förlust i sitt liv.

Mitt omdöme
Denna bok fick jag som recensionsex av Booked, jag var aningen skeptisk till boken innan jag började läsa. Jag hade aldrig tidigare hört talas om Peo Bengtsson, men det skulle visa sig vara en trevlig upptäckt. Bengtsson väver skickligt ihop dåtid och nutid, han växlar mellan den första tiden med Johanna och den uppslitande skilsmässan. Man känner för karaktärerna i boken och deras svårigheter, framförallt känner man stor sympati för Samuel.
Boken läste jag ut på två dagar och det var med glädje jag tog mig an de sista sidorna. En bok som är klart läsvärd och jag läser gärna mer av samme författare.
Detta var en av mina utmaningar i tre på tre, så nu har jag bara en oläst bok kvar, det borde jag klara av på två månader:-)

 Mitt betyg blir CCCC.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.