lördag 22 mars 2014

Kvinnan i rummet - Jussi Adler-Olsen

Författare: Jussi Adler-Olsen
Titel: Kvinnan i rummet
Utkom : 2011
Förlag: Storyside
Uppläsare: Stefan Sauk

Andra böcker jag läst av samma författare:
Första boken i serien om avdelning Q




Handling:
En vacker vinterdag försvinner den unga och lovande politikern Merete Lynggaard spårlöst. Medierna kastar sig över fallet och börjar spekulera vilt om allt ifrån självmord och mord till kidnappning och frivilligt försvinnande. Polisen inleder en stor utredning men Merete är som uppslukad av jorden.

När kriminalinspektör Carl Mørck så småningom får ansvaret för utredningen börjar det hända saker. Snart är Mørck och hans assistent Hafez el-Assad en hänsynslös förbrytare på spåren. Hittar de galningen innan det är för sent?

Mitt omdöme:

Jag har hört så mycket om Avdelning Q och äntligen har även jag lyssnat på första delen. Jag måste hålla med alla som säger att denna serie är bra, för det är den verkligen. Det är första gången som jag lyssnar på Stefan Sauk som uppläsare och det var en positiv upplevelse. Han läser med inlevelse och gör historien väldigt bra.
Jag kommer definitivt att läsa eller lyssna på resterande delar som har kommit ut.
Mitt betyg blir CCCC.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

3 kommentarer:

  1. Längre än så här har jag inte kommit än, trots att jag gillade boken. Sambon däremot lyssnar just nu på fjärde delen och han gillar fortfarande :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla böcker som hittills kommit ut på svenska, och de har varit bra, men lite ojämna. Jag har skrivit recensionerna, men inte hunnit publicera dem än, det är ju så mycket annat jag vill skriva om...

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillade denna :) Jag tyckte också väldigt mycket om den och ser fram emot att fortsätta läsa serien.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.