tisdag 8 oktober 2013

Svarta änglar - Rebecca Chance


Författare: Rebecca Chance
Titel: Svarta änglar
Utkom : 2013
Förlag: EA Förlag


Andra böcker jag läst av samma författare:
Inget




Baksidan:
Följ med till Limehouse Wharf, den nya överdådigt lyxiga fastigheten i London Docklands. Här vilar celebriteter ut efter plastikoperationer, här har miljardärerna sina bostäder och här har den kända fotbollsklubben sina vilda fester.
Det är jul och de som stannat kvar över helgen får uppleva den mest glamorösa och skandalösa julen någonsin. Melody, skådespelerskan vars karriär har kraschat efter alltför många plastikoperationer, har flytt Hollywood för att få tillbaka sin kropp, sitt ansikte och sin boyfriend. Men kan en välmenande väninna förstöra Melodys drömmar och önskningar?
Aniela, sjuksköterska på kliniken, står med bägge fötterna på jorden men faller för Jon, en avhoppad CIA-agent, som också vilar upp sig efter en operation. Är hennes känslor besvarade eller är det bara massor av häftig, lustfylld sex? Och vem gömmer han sig för?
Oligarken Grigor, ägaren till Kensingtons fotbollsklubb, kan aldrig återvända till hemlandet efter sina smutsiga affärer. Nu vill han fira jul med sina nya landsmän och grannar och arrangerar en julfest av sällan skådat slag. Ett party som helt urartar när mördare, utpressare och sexskandaler kommer samtidigt med tomten. Svarta Änglar har allt.


Mitt omdöme
Hade sett framemot att läsa denna bok eftersom den såg ut att vara en perfekt bok för mig. Det tog ett bra tag att komma in i boken och att börja känna för de olika karaktärerna, men sedan gick det bättre. Melody fastnar jag omedelbart för och hennes beslut om att ställa allt till rätta efter sitt fatala misstag i Hollywood, sköterskan Aniela är intelligent och vaksam, en klar förebild. Conciergen Andy är speciell och sympatisk, jag har svårast för Oligarken Grigor och hans tilltag kring julen. Jag älskar julen men han blir lite väl mycket.
Ni som tycker om att läsa böcker när de utspelar sig kan läsa denna under julen, allt händer från den 22 december till nyårsaftonen och det är inte lite.
Boken biter inte riktigt tag i mig som jag hade hoppats, känslan av att man absolut måste läsa ett kapitel till infinner sig inte så därför blir mitt betyg blir CCC.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.