måndag 14 oktober 2013

Bokbloggsjerka 11-14 oktober

Vilken tur att Annikas bokbloggsjerka pågår även idag. Jag har varit helt insnöad på min reseskrivarkurs i helgen och har inte tittat åt bloggandet överhuvudtaget, men vilken kurs och vilken inspiration jag fått.
Nu åter till jerkan som är rejält svår denna gång:

Finns det någon karaktär/ några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt?

Jag måste nog säga att jag inte direkt har känt igen mig i någon karaktär. Som barn ville jag vara Kitty och lekte mycket detektiv, men lik henne var jag nog inte.  Det skulle vara häftig om man var lika smart som Lisbeth Salander, men inte lika olycklig.
Jag tänker inte på att igenkännande när jag läser böcker direkt, vissa delar kan man känna igen sig i, men sällan karaktärerna fullt ut. Jag ska fundera på detta i de kommande böckerna som jag läser, så får vi se om jag återkommer i ärendet.

1 kommentar:

  1. Åhh, nu kom jag på att Lotta i Lotta-böckerna är jag nog ganska lik...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.