onsdag 24 september 2014

To Nizi - Längtans ö


Vilket underbart paket jag fick på posten igår! Som jag har sökt med ljus och lykta efter denna film. Jag läste Längtans ö av Victoria Hislop för fem år sedan och det är en bok som fortfarande sitter djupt rotad i mig, den absolut bästa bok jag läst någonsin. När jag sedan såg att den spelades in i Grekland så hoppades jag att TV-serien även skulle kom till Sverige, men tydligen så blir det inte så.
Tack vare forumet på Kalimera så lyckades jag få kontakt med en norsk man som gjort norsk textning till den grekiska serien och säljer den till oss här i Norden. Överskottet går till ett barnhem i Aten.
Jag beställde filmen för en vecka sedan och igår kom den, vad jag längtar att krypa upp i soffhörnet och njuta av vyerna från Kreta och Spinalonga och gripas av familjens öde återigen men nu i film istället för bokform.

2 kommentarer:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.