måndag 13 april 2020

Tänk snabbt vecka 16

Tänkte efter några års frånvaro från bloggande ta tag i detta igen och ett av de allra roligaste med bloggande är nätverkande med andra bloggar och när jag hittade Tänk snabbt hos bokbloggen Enligto så kände jag att detta måste jag hoppa på.

Veckans fem snabba är

- Hanne-Vibeke Holsts Som pesten eller Pesten av Albert Camus?
- rött eller vitt?
- soffan eller sängen?
- snabbläsare eller långsamläsare?
- Nyheter i tidningar eller på tv?
Mina svar: 
Hanne-Vibeke Holsts Som pesten eller Pesten av Albert Camus? Svårt val, men jag gillar Holst så om jag ska läsa en pest bok nu så bli det nog den.
Rött eller vitt? Här är det enkelt, jag tål inte vitt vin så jag väljer alltid rött.
Soffan eller sängen? Soffan alla dar i veckan
Snabbläsare eller långsamläsare? Ser mig själv som en snabbläsare när jag väl läser, lyssnar mest på ljudböcker just nu för att då kan jag även ägna mig åt mitt nyåtervunna intresse för stickning.
Nyheter i tidningar eller på tv? Läser alltid tidningsapparna på morgonen så det missas aldrig, men nu i Corona tider blir det även att se en del nyhetssändningar.
Det var mina svar denna vecka, nu ska jag surfa runt och se vad andra bloggar har valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.