måndag 13 april 2020

Innan natt blir dag - Sheila O´Flanagan

Författare: Sheila O´Flanagan
Titel: Innan natt blir dag
Utkom : 2016
Förlag: Pocketförlaget


Boktyp: Storytel
Utspelar sig i : Irland och Sevilla

Andra böcker jag läst av samma författare:

Saker vi inte sägerBättre tillsammans

Baksidan:
Carlotta OKeeffe är lyckligt förlovad och ser fram emot sitt stundande bröllop. Hon har framtiden utstakad för sig, både på det privata planet och när det gäller hennes hektiska yrkesliv. Kanske får Chris inte hennes hjärta att klappa varje gång hon ser honom, men det är väl naturligt att känslorna svalnar litegrann efter ett tag?Och så, under en resa till Sevilla, stöter Carlotta ihop med Luke Evans. Luke krossade hennes hjärta för så många år sedan att hon nästan lyckats övertyga sig själv om att hon hade glömt honom. Nu är han ingen pojke längre, utan en snygg och spännande man. Och han kan förklara vad som hände den där dagen för så länge sedan. Plötsligt är Carlotta inte säker på någonting längre. Förutom att det beslut hon fattar nu kommer att påverka resten av hennes liv..

Mitt omdöme
Det var väldigt länge sedan jag läste någon bok av Sheila O´Flanagan och jag blev överlycklig när jag såg att det fanns ett helt gäng hos Storytel som jag inte läst eller lyssnat på. Den här boken höll mig sysselsatt nästan hela påsken och den var lätt lyssnad. Jag gillar Sheilas lättsamma historier och de är lätt att komma in i och även om man anar tidigt hur det hela ska sluta, så är det en del av det jag älskar med Chick-lit. Kanske inte hennes allra bästa, men den får en 4 i betyg av mig.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.