tisdag 3 mars 2015

Våghalsiga planer - Jeffrey Archer

Författare: Jeffrey Archer
Titel: Våghalsiga planer (Cliftonkrönikan del 4)
Utkom : 2015
Förlag: Massolit förlag

Antal sidor: 487
Boktyp: E-bok
Utspelar sig i : Bristol

Andra böcker jag läst av samma författare:

Blodsbröder, Dolt motiv, Dömd till fängelse,
Harrys sång, En faders synder och Välbevarade hemligheter


Baksidan
Emma och Harry Cliftons dotter, Jessica, har anledning att vara lycklig. Hon är en lysande stjärna på konsthimlen och har hittat sitt livs kärlek. Men så dyker lady Virginia Fenwick upp och börjar dela med sig av familjernas smutsigaste hemligheter inför Jessicas blivande svärmor. Don Pedro Martinez är en annan som ruvar på hämnd på familjen. När Barrington Shipping Line står inför den största utmaningen i företagets historia byggandet av fartyget MV Buckingham installerar han major Fisher i styrelsen. Bygget kantas av mängder av missöden. Kan det vara fråga om sabotage? Samtidigt tar okände Cedric Hardcastle plats i styrelsen. Vilken roll kommer han att spela?

Mitt omdöme:
Formligen älskar Jeffrey Archers böcker, han vet precis hur man skriver bladvändare och när ett kapitel avslutas med en cliffhanger så är det lätt att man blir fast i boken till dess att den tar slut. Jag avundas alla som ännu inte läst någon av hans böcker, ser verkligen framemot nästa del av Cliftonkrönikan, vi får se om jag kan hålla mig ifrån att försöka läsa den på engelska innan den kommer på svenska.
Del fyra i Cliftonkrönikan tar vid där trean slutade och jag kastas direkt in i familjen Barrington och Clifons liv. Starka Emma som klarat sig igenom så många prövningar och som framstår som familjens överhuvud, och även i denna bok utsätts både bolaget och privatlivet för svåra utmaningar. Jag skulle önska att denna serie blev filmatiserad.
Återigen grattis till alla er som inte har läst Jeffrey Archer ännu, ni har många underbara stunder framför er. Vill ni läsa Cliftonkrönikan rekommenderar jag er att börja med bok nummer ett, Harrys sång.
Mitt betyg kan inte bli annat än CCCCC.

Tack till Massolitförlag för recensionsexet.

Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.