måndag 16 december 2013

Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon

Författare: Lucy Dillon
Titel: och så levde lyckliga
Utkom : 2013
Förlag: Bonnier Audio
Uppläsare: Anna-Maria Käll

Andra böcker jag läst av samma författare:
Hus, hundar och hjärtats längtan
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar




Handling:
När Anna får ta över den lilla övergivna bokhandeln i Longhampton går hennes dröm i uppfyllelse. Dessutom får hon annat att tänka på än maken Phil, de tre aviga bonusdöttrarna och deras hyperaktiva dalmatiner. Snart är hennes butik fylld av böcker med hisnande berättelser om kärlek, äventyr, hemliga trädgårdar och borttappade hundar. Ändå fattas något i Annas liv för att hon ska få den riktiga lyckokänslan.
Annas perfektionistiska väninna Michelle, med sin blomstrande inredningsaffär, har stora planer för framtiden. Men när mörka hemligheter från det förflutna dyker upp och katastrofen hotar att slå sönder tillvaron, är det slut på alla romantiska drömmar. De två väninnorna kommer att tvingas att fatta livsavgörande beslut.


Mitt omdöme
Återigen en lyckad bok av Lucy Dillon. Jag gillar verkligen hennes miljöbeskrivningar och mysiga individer i Longhampton. Som hundälskare så gillar jag även att hundar ges en betydande roll i böckerna. Denna bok handlade mycket om Annas kärlek till böcker och tips om böcker haglade tätt i

boken. Varje kapitel börjar även med ett litet boktips eller kort recension.
Jag gillar både Anna och Michelle, två till sättet olika individer, men som ändå hittar en fin gemenskap. Jag har svårt att sluta lyssna på boken eftersom jag hela tiden vill veta vad som händer med dem och deras nära och kära. En riktigt bra feel good roman, som man så ofta behöver läsa (eller som i mitt fall lyssna på). Jag längtar efter hennes nästa bok Tango för vilsna själar som utkommer i januari.  
Mitt betyg blir CCCCc.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.