torsdag 2 januari 2014

Summering av december

Lästa böcker
  1. Och så levde de lyckliga - Lucy Dillon
  2. Bättre tillsammans - Sheila O´Flanagan
  3. Vanmakt - Thomas Eriksson
  4. En rasande eld - Andreas Norman
  5. Glasslottet - Jeannette Walls
  6. Lotte - Lesley Pearse (Recension kommer snart)

Totalt : 6 böcker (2623 sidor)
Författare: 2 svenska, 2 engelska, 1 irländsk och 1 amerikansk.

Bästa boken: Inte riktigt lika bra månad som förra, men årets absolut bästa bok läste jag denna månad och det var Glasslottet, vilken underbar självbiografi. Ser verkligen framemot filmen.

Sämsta boken:  En rasande eld, min sista bok i tre på tre som gjorde att jag misslyckades med den utmaningen. Handlingen i början var helt okey, men någonstans på vägen tappade jag intresset.

Största överraskningenGlasslottet, hade inte alls förväntat mig att den skulle beröra mig så mycket som den gjorde. Oj, vilken bok!

Summering: December var en hektisk månad trots att vi började med en veckas solsemester på Puerto De Mogan, Gran Canaria. Hade det inte varit för den veckan skulle jag nog knappt hunnit läsa någon bok alls. När vi kom hem så gick allt i ett huj fram till julen som firades hemma hos oss. Min far, bror, svägerska och brorsdotter tillbringade 5 dagar hos oss, så då blev det inte många minuters läsning. Slutet av året blev desto lugnare och nyåret firades i stugan tillsammans med maken och sonen.

Planerar att läsa i januari: Jag planerar att läsa boken Isvittring, som en del i spänningsutmaningen, Bloggdalas cirkelbok Kaffe med rån, recensionsboken Redan död, samt någon bok från min Boktolva. Planeringen brukar sällan hålla, så det lär nog komma till någon.

1 kommentar:

  1. Så kul, vi kör samma utmaningar! Bloggdala, spänningsutmaningen, boktolvan och kaosutmaningen tänkte jag försöka mig på. Plus att varannan bok (minst) ska vara en hyllvärmare... Jag kommer att få ligga i...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.