tisdag 1 november 2016

Lucy Dillon - När livet börjar om

Författare: Lucy Dillon
Titel: När livet börjar om
Utkom : 2016

Förlag: Bokförlaget Forum
Antal sidor: 479

Boktyp: Storytel
Uppläsare: Anna-Maria Käll
Utspelar sig i : England

Andra böcker jag läst av samma författare: Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

Hundar,hus och hjärtats längtanOch så levde de lyckliga, Tango för vilsna själar och Hundra omistliga ting

Baksidan:
Libby och Jason har lämnat London för att ta över ett gammalt familjehotell på landet. De ska förverkliga sin dröm och förvandla det till en lyxig tillflyktsort för stressade storstadsmänniskor. Men projektet bjuder på fler svårigheter än de anat. Snart börjar Libby undra om det verkligen är den nystart för henne och Jason som hon hoppats på.

En dag inträffar en otäck händelse precis utanför huset. En okänd kvinna blir påkörd och tappar minnet till följd av olyckan. När Libby erbjuder kvinnan att återhämta sig på hotellet sätter det igång en kedja av positiva händelser som kommer att förändra livet för många – och förverkliga mer än en dröm.


Mitt omdöme
Man vet verkligen vad man får när man läser eller som i mitt fall lyssnar på en Lucy Dillon bok. Hon fångar en med den mysiga miljön och människorna direkt. Jag lyssnade på boken i sommar samtidigt som vi målade om i vår stuga och en lång tråkig vägg kändes kort när man var djupt försjunken i handlingen. Karaktärerna från hennes tidigare böcker dyker upp lite grann och det gillar jag för när boken tar slut vill jag veta vad som händer sedan. Helt underbart även om man anar slutet ganska tidigt. Längtar redan efter nästa bok. 
Mitt betyg på denna bok blir CCCCc.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.