tisdag 30 augusti 2016

Disa - Denise Rudberg

Författare: Denise Rudberg
Titel: Disa
Utkom : 2016

Serie: Sthlmqueens del 1
Förlag: Bokförlaget Forum

Antal sidor: 243

Boktyp: Storytel
Utspelar sig i : Stockholm

Andra böcker jag läst av samma författare:Väninnan, Storlek 37, O.S.A, Jenny S, Matilde, Åse, Ett litet snedsprång, Två gånger är en vana, Bara tre kan leka såInte riktigt enligt planMellan fyra ögon


Baksidan:
Disa börjar snart sitt nya jobb på en reklambyrå. Hon och de två bästa vännerna Simone och Mercedes är Sthlmqueens, ett kompisgäng som hängt ihop i flera år. Väninnorna betyder allt för Disa och livet är för det mesta en fest. Men allt är inte glammigt i hennes liv. Först dyker Theo upp och allt blir bara rörigt. Sedan kommer problemen på löpande band och till slut rämnar fasaden. En gripande och underhållande roman om en vänskap som består när livet rasar och alla andra sviker. 

Mitt omdöme
Återigen rör sig Denise Rudberg vant i Stockholms innemiljöer. Mitt humör växlar när jag lyssnar på denna bok, ibland är jag irriterad på Lisa och hennes väninnor för att i nästa ögonblick tycka synd om dem. Skulle vilja ringa lyxfällan för att hjälpa Lisa, men har man goda vänner som Lisa har så löser det sig ändå.
Jag gillar boken, den är lättsam och jag kommer definitivt att läsa kommande delar i Sthlmqueens.
Mitt betyg på denna bok blir CCCc.

Finns att köpa hos Adlibris & Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.