tisdag 27 oktober 2015

Läsplattorna Kobo och Letto

Letto ver 1, Kobo Aura H2O, Letto ver 2

För några månader sedan köpte jag en ny läsplatta, en Kobo Aura H2O, och har aldrig riktigt kommit överens med den. Innan hade jag Adlibris egen läsplatta Letto och den var väldigt enkel, men dessvärre väldigt seg, det känns som om det tar evigheter att starta den efter att den gått i viloläge, den får dock hänga med ett tag till framförallt har den följt med på strandhäng eftersom jag inte är så rädd om den längre.
Sökte länge efter en ny och hade hoppas hitta en Sony eReader, men de verkar ha utgått ur sortimentet, så tillslut föll valet på en Kobo. Till en början gillade jag enkelheten med biblioteket och att den var snabb och hade inbyggd belysning vilket min gamla Letto saknar. Dessvärre retade jag mig enormt mycket på att marginalen upptill i böckerna helt försvann och det finns ingen inställning som hanterar det.
Kobos marginaler upptill jämfört med nya Lettons

På bokmässan fick jag så möjlighet att köpa Adlibris nya Letto till ett bra mässpris och då slog jag genast till. Nu har jag äntligen en läsplatta som är snabb, enkel att hantera, anpassad till svenska böcker och har belysning, så nu tror jag att jag hittat rätt.
Funderade ett tag på att sälja Kobo plattan, men jag tror att jag behåller den ett tag till ifall Letton strular så har jag en till i reserv.

2 kommentarer:

  1. Jag gillar verkligen min letto frontlight. Den är smidig och enkel, precis som det ska vara.

    SvaraRadera
  2. Jag har en gamnal Letto den får hänga med ett tag

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.