lördag 24 oktober 2015

Books & Dreams författarkväll i Göteborg

Nu har det varit lite slött med uppdateringar på bloggen, men senaste månaden har varit minst sagt full av annat än bloggande. Trots detta har jag hunnit med att läsa en hel del böcker (som kommer att recenseras allt eftersom) och besökt Bokmässan i Göteborg under två hela dagar.

Jag flög denna gång ner till Göteborg på fredagseftermiddagen och mötte upp min dotter som anlände med tåg. Fredagskvällen tillbringade vi på Books and Dreams författarkväll och njöt av alla underbara författare som stod på scenen.

Först ut var Tilde de Paula Eby som berättade om sin bok Tiden läker alla sår. Vilken underbar berätterska hon är och självklart blev jag tvungen att köpa boken och få den signerad.

Därefter äntrade Paula Hawkins scenen, författaren som fått sitt stora genombrott med boken Kvinnan på tåget, som jag fortfarande inte hunnit läsa, men efter att ha lyssnat på hennes berättelse så hamnar den definitivt på läslistan.

Kvällen fortsatte med fantastiska intervjuer med Christoffer Holst, Annelie Pompe, Linda Olsson & Thomas Sainsbury (duon bakom Adam Sarafis), Alex Schulman & Sigge Eklund, Frida Boisen och avslutades med Ernst Kirchsteiger.

I pausen bjöds det på ett glas vin och en wrap som smakade alldeles utmärkt.

Om man ska sammanfatta kvällen så var vi mer än nöjda, det enda som jag tyckte var lite tråkigt var att böckerna var onödigt dyra, betydligt billigare dagen efter på bokmässan och det känns lite trist.


Goodiebagen som vi fick med oss hem innehöll tre böcker och lite annat smått och gott.
Vi kommer definitivt att gå på någon fler författarkväll med Books and Dreams.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.