fredag 31 juli 2015

Testar Storytel


Under några år har jag haft vänner som förespråkat Storytel, men jag har inte riktigt velat tro att det skulle vara något för mig. Men så här i semestertider när man inte riktigt har tid att sätta sig ner och läsa en bok, så laddade jag ner appen till min iphone och till Ipaden för att testa att både lyssna och läsa. Oj, vad trevligt det var, jag brukar alltid ha en ljudbok i telefonen, men fördelen nu var att jag direkt kunde lyssna på en ny bok utan att först strula med nedladdningen till telefonen. Städningen av husvagnen gick i ett huj och innan dagen var slut hade jag hunnit lyssna ut första boken.
Provade även att växla mellan att läsa eboks varianten och lyssna på ljudboken och det fungerade bra. Det som jag tycker är synd är att man måste läsa eboken i Storytels app, jag föredrar att läsa i läsplattan istället för att undvika ljuset från skärmen, men man kan inte få allt.
Funderar fortfarande på ifall det är värt 169 kronor i månaden för Storytel eller om jag även fortsättningsvis ska köpa egna böcker och ljudböcker. Det finns ytterligare en nackdel och det är att man inte äger boken och som i vårt fall är även maken intresserad av att lyssna på böcker och det blir dyrt ifall vi ska ha varsitt abonnemang.
Utbudet på Storytel ser relativt bra ut och det fanns många böcker som jag har på min önskelista, så det lutar mot att jag ger det några månader och ser ifall jag tycker det är värt det.
Hur är det med er andra, använder ni Storytel eller någon liknande och i så fall vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Jag testade ett tag. Jag är mer för läsning än ljudbok, så de få gångerna jag faktiskt lyssnar på ljudbok är det mer värt att köpa boken. Men, tjänsten i sig är väldigt bra och smidig.

    SvaraRadera
  2. Jag har storytel och älskar det. Kan hålla med om att det är lite dyrt med tanke på att jag bara hinner lyssna på 1 -2 böcker i månaden men samtidigt är det så smidigt. Dessutom gillar man inte boken är det bara att ta någon annan. Den valmöjligheten har man ju inte om man köper en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just möjligheten att enkelt byta bok tilltalar mig. Det är inte alla uppläsare som faller mig i smaken.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.