fredag 3 juli 2015

Saker vi inte säger - Sheila O´Flanagan

Författare: Sheila O´Flanagan
Titel: Saker vi inte säger
Utkom : 2014
Förlag: Pocketförlaget

Antal sidor: 488
Boktyp: Pocket
Utspelar sig i : Irland, Kalifornien & Spanska Medelhavskusten

Andra böcker jag läst av samma författare:

Den perfekte mannen, Syskonkärlek, Den jag ville ha, Inte han, Luftslott &
Bättre tillsammans
 
Baksidan
Abbey Andersen är fullt nöjd med sitt liv i San Francisco. Visst är det tråkigt att hon knappt träffar sin mamma nu för tiden, men hon har ett bra jobb och fantastiska vänner.När Abbey plötsligt blir kontaktad av den irländske advokaten Ryan Gilligan ställs livet på ända. Allt hon trodde sig veta om sina rötter visar sig vara en lögn, och nu måste hon resa till Irland för att söka sanningen. Knappt hinner hon av planet förrän hon kastas in i en ny kris. En kris som kommer att förändra allt, inte bara för Abbey, utan även för den irländska familj som inte ens visste om att hon fanns.
Nu måste hon göra ett val som kommer att påverka alla hon känner. Men hur ska hon kunna veta att hon väljer rätt? Vem kan hon lita på? Och kommer livet någonsin att bli detsamma igen?


Mitt omdöme: Jag läser inte så ofta pocketböcker nu, men en solsemester utan några riktigt lättsamma pocket är ingen riktig semester. Väljer man dessutom en av O´Flanagans böcker så vet man alltid vad man får, lite problem, mycket romantik och starka personligheter. Denna bok är inget undantag. Hon lyckas väva samman två väldigt olika familjers liv, genom att man växelvis får följa dem genom historien. Jag gillar Abbey skarpt och även systern Susanne i den irländska familjen Fitzpatrick ger ett ärligt intryck. Berättelsen är något förutsägbar, men jag vänder blad med lätthet och hux flux har boken nått sitt slut. Rekommenderar varmt denna bok som en lättsam sommarläsning som ger längtan till både Spanien och Irland.

Mitt betyg CCCCc.


Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.