onsdag 29 juli 2015

Jaktmark - Helene Tursten

Författare: Helene Tursten
Titel: Jaktmark
Utkom : 2014
Förlag: Kabusa Böcker

Antal sidor: 233
Boktyp: Pocket
Utspelar sig i : Dalsland

Andra böcker jag läst av samma författare:



 
Baksidan
Embla Nyström är 28 år och jobbar som polis. Dessutom är hon nordisk mästarinna i lätt weltervikt. När hon som vanligt åker hem till sin barndoms Dalsland för att vara med i årets älgjakt bryts semestern brutalt när två av medlemmarna i ett annat jaktlag försvinner spårlöst.

Mitt omdöme: Härligt med en ny deckarserie av Tursten. Jag gillade hennes tidigare serie, men den tappade bort mig någonstans på vägen så det känns härligt att få börja på en ny serie.
Embla tilltalar mig och jag gillar hennes lite tuffa attityd. Härligt med lite spänning i jaktskogen.
Boken tilltalade även min man som läste ut den snabbt, vilket brukar vara ett riktigt bra betyg. Hoppas verkligen på en fortsättning i serien.
Mitt betyg CCCC.


Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.