måndag 11 maj 2015

Den som törstar - Kristina Appelqvist

Författare: Kristina Appelqvist
Titel: Den som törstar
Utkom : 2010
Förlag: AlfaBeta

Antal sidor: 361
Boktyp: E-bok
Utspelar sig i : Skövde

Andra böcker jag läst av samma författare:

Den svarta löparen

 
Baksidan
Professor Vidar Malmberg dör hastigt i en hjärtinfarkt och Västgöta universitets rektor Emma Lundgren måste skynda sig hem från Rom. Vidars vänner i kyrkokören där även Emma ingår bestämmer sig för att sjunga på begravningen. Men snart hittas ännu ett lik, och alla begrav-ningsgästerna blir misstänkta, inte minst Emma Lundgren själv.
 
Mitt omdöme: Eftersom jag gillade första boken om Emma Lundgren förstod jag att jag även skulle gilla denna. Jag gillar när man får följa med i huvudpersonernas privatliv och vad som rör sig i deras tankar. Deckarhistorien med den berömda operasångerskan i en stor roll är välskriven och svårt att lista ut vem som är skyldig. Helt klart väldigt svår att lägga i från sig och jag tänker ge mig i kast med nästa bok i serien så snart jag bara har tid.

Mitt betyg CCCC.

Min aprilbok i Spänningsutmaningen hos Mia.

Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.