lördag 10 januari 2015

Värdshuset - Nora Roberts

Författare: Nora Roberts
Titel: Värdshuset
Utkom : 2013
Förlag: Albert Bonniers förlag

Antal sidor: 317
Boktyp: E-bok
Serie: Boonsboro-triologin del 1
Utspelar sig i : Boonsboro

Andra böcker jag läst av samma författare:

Flertalet.


Baksidan
Värdshuset är första delen i en ny romantisk trilogi som utspelar sig i den lilla staden Boonsboro i Maryland. Här bor de tre bröderna Montgomery som tillsammans med sin viljestarka mamma just börjat rusta upp stans förfallna värdshus´, som de vill förvandla till ett modernt och charmigt hotell. Men familjens arkitekt, Beckett, har inte bara renovering i tankarna? I staden bor också den unga änkan Clare Brewster, som flyttat hem med sina tre små söner och öppnat en bokhandel i närheten av värdshuset. Beckett har varit hemligt förälskad i Clare sedan skoltiden, men alltid dolt sina känslor. Till sin förvåning upptäcker Clare att hon dras till det gamla värdshuset och till mannen som ritat det. Kommer deras kärlek att få en andra chans, nu när allt är på väg att förändras i Boonsboro? 

Mitt omdöme: Denna bok har legat precis ett år i min läsplatta, men nu kände jag för en lättläst romantisk bok och vad passar då bättre än en bok av Nora Roberts. En lättläst roman som blev ännu bättre när jag upptäckte att Värdshuset finns i verkligheten på samma sätt som även restaurangerna och bokhandeln och ägs av familjen Roberts. Gissa om jag vet vart jag vill åka på semester, tänk att bo i ett av värdshusets romantiskt rum (med namn av berömda böckers kärlekspar) och besöka bokhandeln med dess kafé (som ägs av Roberts make).
När man läser en Nora Roberts roman vet man alltid vad man får, lite övernaturligt och mycket romantik. Lättläst och för det mesta väldigt förutsägbart, men när jag är på rätt humör så är det alldeles perfekt och denna bok var verkligen inget undantag. Kommer definitivt att läsa del två inom en inte för avlägsen framtid.

Mitt betyg CCCC.

Finns att köpa hos Adlibris och Bokus

1 kommentar:

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.