torsdag 3 april 2014

Summering av mars

Lästa böcker
  1. En liten värld - Åsa Hellberg
  2. Mad about the boy - Helen Fielding
  3. Grejen med verb - Sara Lövestam
  4. Kvinnan i rummet - Jussi Adler-Olsen
  5. Svinhugg - Marianne Cedervall
  6. Flickan under jorden - Elly Griffiths

Totalt : 6 böcker (1758 sidor)
Författare: 3 svenska, 2 engelska, 1 dansk

Bästa boken: Återigen en månad med riktigt bra böcker. Den som sticker ut trots allt är En liten värld av Åsa Hellberg, jag gillar verkligen hennes sätt att skriva.

Sämsta boken:  Denna månad kan jag inte säga att någon av böckerna var sämst.

Största överraskningen: Vinter i drömhuset, Binchy är en helt ny bekantskap för mig, trist att det var hennes sista bok, men hon har skrivit många innan denna så jag har många fler att upptäcka.

Summering: En riktigt dålig läsmånad. Jag vet inte vart tiden tog vägen, men möten på kvällarna är en stor orsak till att jag inte hunnit läst så mycket som jag velat.

Utmaningar: Dessvärre hann jag inte alls med att läsa 10 böcker som jag hade tänkt när jag anmälde mig till Bokmosters bokmaraton.  Spänningsutmaningens mars bok Flickan under jorden lyckades jag läsa och även Bloggdalas cirkelbok Svinhugg, i kaosutmaningen lyckades jag stryka tre punkter. Boktolvan har äntligen blivit två böcker färre.

Planerar att läsa i mars: Eftersom jag har Skottland som tema i min reseblogg, så tänker jag läsa lite litteratur som på något vis knyter an till Skottland. Till spännningsutmaningen har jag valt I midnattens stillhet av Denise Mina, Bloggdala cirklar kring boken Fördjupade studier i katastroffysik i april. Dessutom har det kommit in ett antal recensionsex som ska läsas och förhoppningsvis så kommer april att bli en riktigt bra läsmånad.

2 kommentarer:

  1. Denise Mina är så bra, där har du nått att se fram emot!

    SvaraRadera
  2. Likadant för mig. Jag missade precis målet med tio böcker, för jag hann ca 9 och tre påbörjade.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.