onsdag 12 februari 2014

5 frågor om böckerna i din bokhylla

Jag har blivit taggad av Zelly, vilket jag tackar allra ödmjukast för, att göra denna tagg.

1. En bok du inte läst ännu, men verkligen ser fram emot.
En man som heter Ove, har läst och hört så mycket om den boken, så det blir verkligen spännande att sätta tänderna i den.

2. Den bästa boken du har hemma.
Många att välja bland, men jag väljer Längtans ö av Victoria Hislop. En bok som verkligen berörde mig. Jag har sett att den har gått som serie i Grekland, har försökt se ifall det går att köpa den som DVD, men utan resultat.

3. En bok du önskar hade varit bättre och som kanske var lite onödig att köpa.
Lotte av Lesley Pearse, hennes böcker brukar vara betydligt bättre än vad denna var. Jag ångrar inte direkt att jag köpte den, men nästan.

4. Någon bok du var jättepepp på när du köpte den, men som sedan bara blivit stående.
Hillary Jordans bok Mississippi. Jag köpte den efter att ha läst Niceville och fick tips om att den skulle vara lika bra, men tyvärr står den fortfarande oläst i bokhyllan. Jag har den dock på min Boktolva så förhoppningsvis blir den läst i år.

5. En bok du mest köpt för att den hade vackert omslag.
Jag är väldigt dålig på att titta på böckernas omslag, jag går mest på författare och tips från andra.

Nu är det min tur att tagga några och jag väljer, (det är helt valfritt för er att svara eller inte):
Monica
Freja
Boklysten

2 kommentarer:

  1. Tack för utmaningen, nu får jag fundera ut vad jag ska svara... Och "Ove" hade jag gärna läst i Bloggdala, jag tyckte den var fantastisk bra, hade h´ju varit kul med en Bloggdalabok som jag inte bara varit grinig över...

    SvaraRadera
  2. Ove måste du ju läsa, men det är jobbigt att läsa en så hypad bok, även om det nu gick bra för mig :) Mississippi har jag också stående här, oläst.

    Tack för utmaningen, men jag har ju redan gjort den ;)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.