måndag 20 januari 2014

Tematrio - Bokprylar

Vart tar tiden vägen. Det känns som om dagarna bara rinner iväg och jag hinner inte med någonting. Tänkte bryta av mitt i allt ståhej och vara med på veckans tematrio hos Lyrans noblesser. Den handlar denna vecka om bokprylar som jag har eller som jag vill ha!

1. Jag har idag en surfplatta som jag använder och gillar skarpt, men jag skulle vilja prova en läsplatta och se ifall det är någon skillnad. Är lite tveksam eftersom läsplattan saknar belysning, men jag återkommer om jag får tillfälle att prova en.

2. Min läshörna i vårt vardagsrum. När vi renoverade vardagsrummet för några år sedan beslöt vi att inte ha någon TV där utan endast en braskamin och en soffa med varsin divan. Jag måste säga att jag verkligen inte ångrar det beslutet. Det är helt underbart, speciellt så här på vintern, att kura ihop sig framför en brasa och bara läsa.

3. Bokmärken. Jag har inte lyckats hitta några fina bokmärken, så det skulle jag verkligen vilja ha. För stunden använder jag ett vykort eller bit papper som bokmärke och det känns lite trist.

Ha en skön vecka allesammans.

10 kommentarer:

  1. Ett vardagsrum utan tv låter perfekt tycker jag. Jag har både surfplatta och en läsplatta, fördelen med surfplattan är att man lät får hem boken.
    Däremot är läsplattan lättare och smidigare på något vis. Framförallt längre batteritid.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Läsplatta är mer behagligt att läsa på än vanlig platta, tycker jag. Det där med ljuset spelar mindre roll. Men visst är det en liten nackdel.

    SvaraRadera
  3. En brasa att läsa framför saknar jag verkligen.

    SvaraRadera
  4. En brasa! Det hade ju kunnat vara en punkt på min lista om jag hade tänkt lite längre. Finns få saker som är mysigare (åtminstone om man nästan aldrig får chansen att kura framför en).

    SvaraRadera
  5. En läsplatta skulle man nog skaffa sig, eller en egen i-pad, eftersom familje-paddan oftast är upptagen med väldigt arga fåglar :-)

    SvaraRadera
  6. Läshörna, den ultimata bokprylen!

    SvaraRadera
  7. Bokmärken är en av mina favoriter också!

    SvaraRadera
  8. Får man komma och prova din läshörna, den låter ju underbar! :)
    Det där med bokmärken är klurigt, jag förstår inte var alla tiotals pocketshopbokmärken man alltid får tar vägen, det slutar alltid med att man har ett gammalt kvitto eller en bit av ett reklamkuvert i boken ändå.

    SvaraRadera
  9. Åh vad mysig er läshörna låter :)

    SvaraRadera
  10. Vilket perfekt vardagsrum!! :)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.