onsdag 29 januari 2014

Tango för vilsna själar

Författare: Lucy Dillon
Titel: Tango för vilsna själar
Utkom : 2014
Förlag: Forum


Andra böcker jag läst av samma författare:
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar, Hundar, hus och hjärtats längtan, Och så levde de lyckliga



Handling:
När den före detta proffsdansaren Angelica återvänder till Longhampton för att städa ur sin mammas hus, bestämmer hon sig för att starta en danskurs på orten. Dit kommer Katie och Ross som försöker rädda sitt äktenskap, där de inte längre vet vem som för vem. Lauren som drömmer om ett sagobröllop och den perfekta brudvalsen medan hennes blivande make Chris mest vill ha det hela överstökat. Och så Laurens föräldrar. De vill ju inte göra bort sig på festen, men mamma Bridget bär på en gnagande hemlighet som skulle kunna vända uppochned på deras lyckliga liv tillsammans.

Under Angelicas ledning lär sig paren steg för steg mer om sig själva och det som är viktigt i livet, och i tangons och salsans virvlar inser de att man aldrig kan dölja något för sin danspartner ...


Mitt omdöme
Detta är Lucy Dillons debut som för första gången är översatt till svenska. Jag har läst hennes övriga böcker (översatta till svenska) som jag också gillat mycket. I denna bok är det inga hundar med, som varit lite av hennes signum i de övriga tre böckerna jag läst. Det gör absolut ingenting, denna bok är härligt skriven och jag fick ett stort sug efter att dansa och gå en danskurs. Om en bok får mig att sätta mig vid datorn för att söka efter innehåll som tas upp i boken, så har författaren verkligen lyckats.

Alla huvudpersonerna i boken känns genuina och väl genomtänkta, jag gillar Angelica och blir tidigt nyfiken på hennes historia. Problemen som de övriga paren har är vardagliga och lätta att förstå. Kort sagt så är detta en mycket lättsam historia och lättläst. Den sprider verklig värme i januarikylan och nu söker jag febrilt efter en kurs i latinamerikansk dans i vår :-)
Mitt betyg blir CCCC.

Tusen tack till bokförlaget Forum för recensionsexet.

Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Jag har ännu inte läst någon av hennes böcker men är väldigt sugen på att läsa dem :)

    SvaraRadera
  2. Den här ska jag definitivt läsa... förr eller senare =)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.