tisdag 28 januari 2014

Svinen - Lotte & Sören Hammer

Författare: Lotte & Sören Hammer
Titel: Svinen
Utkom : 2012
Förlag:  Bazar


Andra böcker jag läst av samma författare:
Debut




Handling:
En tidig morgon gör två barn en fruktansvärt fynd. I skolans idrottssal hittar de fem nakna och svårt misshandlade män. De hänger ned från taket med matematisk precision och scenen liknar en offentlig avrättning. Polisinspektör Konrad Simonsen och hans team kommer till platsen. Det visar sig snart att skolans vaktmästare, den lätt alkoholiserade men begåvade Per Clausen, vet mer om morden än vad han vill berätta. Men vad är motivet och varför den spektakulära iscensättningen

Mitt omdöme
Detta är första boken om Konrad Simonsen och hans team, jag har fått bok nummer två som recensionsex av Bazar och passade på att läsa denna innan det är dags för recensionsboken.

Det tog mer än halva boken innan jag kände att jag kommit in i handlingen och fått lite mer grepp om huvudpersonerna. Inledningen var rörig med massa olika gärningsmän och poliser så man var tvungen att vara på topp genom hela läsningen. Hade nästan bestämt mig för att sluta läsa, men då tog den fart och de sista hundra sidorna gör att jag gärna vill läsa nästa bok också. Förhoppningsvis så kommer man lättare in i den.
Vet inte om det är översättningen till svenska eller om det är språket i boken som gör den lite svårläst, men som sagt, jag ska läsa nästa bok i serien innan jag tar slutlig ställning om denna serie är något för mig eller inte.
Mitt betyg blir CCC.

Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Det skulle kunna vara en bokserie för mig, jag får kolla din nästa recension!

    SvaraRadera
  2. Den skulle jag vilja läsa :)
    http://micronovell.blogspot.se/

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.