söndag 5 januari 2014

Oordning ska bli till ordning

Läste hos Monika om hennes program Book Collector och har nu laddat hem gratisversionen för att få lite ordning på mina olästa böcker i första hand. Tänkte lägga in alla nya böcker som jag köper och sedan försöka gå igenom bokhyllan allt eftersom och lägga till alla befintliga böcker (än så länge ligger bara nio böcker inne). Finns en hel del att göra och jag har inte riktigt helt räknat ut exakt hur allt fungerar, så ni som använder programmet får gärna komma med råd och tips. Exempelvis skulle jag vilja veta hur man kan skilja på lästa och inte lästa böcker i en lista?!
Tänkte uppgradera till Pro versionen när jag testat den ett tag (allra senast när jag når upp i gränsen på 100 böcker, vilket förmodligen inte dröjer allt för länge. Ha en trevlig Trettondagsafton!

5 kommentarer:

  1. Jag vet inte riktigt skillnaden mellan gratisversionen och Pro, men jag har valt skärmlayouten 3 paneler: full höjd detaljer och använder inga mappar till vänster. Och så visar jag lista, inte bilder. I listan har jag sedan valt att visa kolumnen Läst, då ser man lätt vilka som är lästa och kan till och med sortera på det om man inte vill/kan göra ett filter.

    SvaraRadera
  2. Älskar detta program och kan verkligen rekommendera dig att uppdatera dig till pro.

    SvaraRadera
  3. Jag använder inte heller mappar och det låter lite likt hur Monika gör, tror jag.. Men de tär bra med kolumner för då kan man sortera lite hur man vill :) Och jag använder inte heller bilder.

    SvaraRadera
  4. Åhh, jag behöver nått sånt program. Jag har alla mina böcker i ett exelark, men det hade varit så mycket bättre att ha ett specialprogram!

    SvaraRadera
  5. Jag har också köpt det här programmet, men jag har haft så stora problem med min dator på senaste tiden då jag har varit tvungen att installera om den tre gånger under hösten.

    Därför har jag inte brytt mig om att installera om programmet efter senaste vändan. Jag väntar till jag får min nya dator till veckan. Då ska programmet läggas in igen och därefter vet jag vad jag ska göra på kvällarna :-)

    Som tur är har jag en backup av min databas så jag behöver (förhoppningsvis) inte börja om från början.

    SvaraRadera