tisdag 14 januari 2014

Ögon problem

Förra lördagen lyckades jag med bedriften att sätta in en skadad lins i ögat, vilket gjorde sjukt ont. Efter lite slit så lyckades jag ta ut linsen, dessvärre visade det sig att den var halv, men var den andra halvan? Läkare nummer ett hittade ingen andra halva och på kvällen kändes det bättre, nattetid var det desto värre. Så i tisdags träffade jag läkare nummer två, som inte heller såg någon linsdel, men han skickade mig till ögonmottagningen, där läkare nummer tre såg linsen och lyckades även ta ut den. Så efter många om och men så har jag nu ingen halv kontaktlins kvar i ögat och kan sova gott om natten igen. Vi kan säga så här, det lär dröja innan jag sätter en ny lins i ögat!

Under en längre tid har jag haft problem med att läsa, jag vet att det är åldern, men likväl besvärligt. Har provat läsglasögon, men de har inte alls fungerat. Så tillslut kände jag att ett optiker besök var befogat. Han förklarade att för att jag ska kunna ha läsglasögon så måste jag ha dem utanpå mina vanliga glasögon, så gissa om jag har sett roligt ut senaste tiden med dubbla glasögon. Det har fungerat hjälpligt i alla fall.
Men nu har mina nya progressiva glasögon kommit och det fungerar helt underbart. Det kändes magiskt att återigen kunna se både på kort och långt håll, så nu slipper jag dubbla glasögon!



2 kommentarer:

  1. Oj vilket eläende, men va skönt att allt ordnat sig.
    Mia

    SvaraRadera
  2. Jag har progressiva sen några år tillbaka, men när jag läser är jag helst utan glasögon med boken vid nästippen...

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.