onsdag 1 januari 2014

Boktolva 2014

En utmaning som jag tänker prova vara med på för första gången. Det är Linda som tidigare drev bloggen Enligt O, men numer finns på litteraturmagazinet som är ursprunget till utmaningen, som fortfarande många bloggare anammar. Jag fick tipset eftersom jag följer Monikas blogg (där jag även lånat bilden) och tänkte haka på.
Tanken med utmaningen är att man ska läsa tolv böcker under året av författare som man aldrig tidigare läst något av. Jag har valt att botanisera bland min hög av olästa böcker i bokhyllan och kommit fram till att dessa böcker ska jag försöka ta mig igenom 2014.

Ann Cleves ( Dolda Djup)
Lina Forss (Hallonbäcken)
Lena Muchina (Lenas dagbok)
Markus Zusak (Boktjuven)
Hillary Jordan (Mississippi)
Elly Griffiths ( Flickan under jorden)
J.K Rowling (Den tomma stolen)
Kristin Hannah (Den frusna trädgården)
Jussi Adler-Olsen (Kvinnan i rummet)
Katherine Pancol (Krokodilernas gula ögon)
Gillian Flynn (Gone Girl)
Camilla Grebe/Åsa Träff ( Någon sorts frid)

Antar att flera av er har läst många av dessa böcker, kommentera gärna och berätta vilken ni tyckte var bäst.



2 kommentarer:

  1. Denna utmaning tror jag också att jag ska vara med på. Bra sätt att bekanta sig med nya författare :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kommer att gilla Elly Griffiths lika mycket som jag gör :)

    Jag har också Jussi Adler-Olsen på min boktolva, tänkte läsa den nu i januari.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.