lördag 14 december 2013

Vanmakt- Thomas Eriksson

Författare: Thomas Eriksson
Titel: Vanmakt
Utkom : 2013
Förlag:  Damm, Booked


Andra böcker jag läst av samma författare:
Inget




Handling:Ett spädbarn försvinner från en engelsk diplomatfamilj bara för att några timmar senare dyka upp på den brittiska ambassaden. Några dagar senare försvinner pojken på nytt, liksom familjens barnflicka, och efter ytterligare en tid även familjens tonårsdotter... Någon kidnappar systematiskt familjemedlemmar för att sedan återlämna dem. Någon som är ute efter att demonstrera sin makt. Någon som inte skyr några medel.
Pappan, diplomaten William Smythe, är vanligtvis en rationell och behärskad person men nu när hans logiska värld hamnar i gungning hotar hans tillvaro att rämna fullständigt.
Polisen har inga spår. När beteendevetaren Alex King blir indragen i den dramatiska händelseutvecklingen, ställs han inför en rad svåra frågor: Vem är kapabel att genomföra denna djävulska plan? Och varför? Och vad händer om han inte kan hjälpa familjen?

Mitt omdöme
Detta är tredje boken om beteendeveteran Alex King, tyvärr har jag inte läst de först två, vilket är synd. Jag känner att jag missat en del av relationerna som finns i boken. Jag gillar ändock boken och Alex är en person som man snabbt kommer underfund med. Kapitlen är korta så det känns som det går snabbt att läsa den. Miljöerna beskrivs okey, men skulle kunna varit något mer målande. Blir sugen att läsa de första två böckerna i serien så att jag får hela sammanhanget.

Mitt betyg blir CCC.
Tack till Booked för att jag fick förmånen att läsa boken

Boken finns att köpa hos Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.